Ποια φυσικοθεραπευτική πράξη μπορεί να γίνεται διαδικτυακά;

Μην εγκαταλείψετε την προσπάθεια στα μισά

Εάν έχετε ξεκινήσει φυσικοθεραπεία δια ζώσης και είστε υποχρεωμένοι να την σταματήσετε εξαιτίας των απρόβλεπτων συνθηκών των τελευταίων δύο ετών (κορωνοϊός, lockdown, εμβολιασμοί, νόσηση), είναι μάλλον απίθανο η κατάσταση, την οποία αντιμετωπίζατε, να βελτιωθεί από μόνη της. Είναι ωστόσο πολύ πιθανό να σταθεροποιηθεί η βελτίωση που είχατε και να μη χειροτερέψει, εάν μπορείτε να «συνδεθείτε» διαδικτυακά με τον φυσικοθεραπευτή σας, ο οποίος μπορεί να σας δώσει συγκεκριμένες οδηγίες που θα διατηρήσουν την κατάσταση, χωρίς να κινδυνέψετε να χάσετε ό,τι είχατε επιτύχει.

Είναι αποτελεσματική η online φυσικοθεραπεία;

Με μία λέξη «ναι». Καταρχήν, ακόμη και σε απόσταση, μπορεί να υπάρξει μία σχετικά «ασφαλής» συμβουλευτική. Οι φυσικοθεραπευτές έχουν την επιστημονική γνώση να βοηθήσουν τον ασθενή, μέσα από μία σειρά ερωτήσεων, να εκφράσει το είδος του πόνου, τα επίπεδα του πόνου και τους περιορισμούς στην κίνηση που του επιφέρει η «νέα» κατάσταση. Από τις απαντήσεις του θα απορρεύσουν, θα αξιολογηθεί η πιθανή αιτία του προβλήματος και οι παράγοντες που έχουν οδηγήσει σε αυτό. Επιπλέον, οι έμπειροι φυσικοθεραπευτές έχουν διαγνωστικά τεστ ως εργαλεία, ειδικά για την εκάστοτε παθολογία, ενώ είναι σε θέση να εκτιμήσουν τις ανισορροπίες, τις κινητικές δυσλειτουργίες και τα συμπτώματα που οδηγούν σε ενόχληση, πόνο και δυσλειτουργία. Όλα αυτά μάλιστα, μπορούν να τα κάνουν και διαδικτυακά.

Όσον αφορά στη θεραπεία, το 80% των περιστατικών αποκατάστασης αφορούν σωματικές ασκήσεις ενδυνάμωσης και ευλυγισίας, μέσα από ένα πρόγραμμα σταδιακής προσαρμογής του σώματος σε αυτές και ορθής εκτέλεσης τους. Οι θεραπευτικές αυτές ασκήσεις με τον τίτλο «Conditioning Work» βοηθούν στην επανάκτηση της νευρομυϊκής απόδοσης, με στόχο την επάνοδο του ανθρώπου στις καθημερινές του συνήθειες, χωρίς πόνο και με λειτουργικότητα.

Αν σας απασχολεί ένα πρόβλημα κινητικότητας, δυσλειτουργίας και πόνου, απευθυνθείτε σε εμάς διαδικτυακά ή δια ζώσης. Μην αφήνετε καμία συνθήκη να σας κρατά μακριά από την αποτελεσματική αντιμετώπιση κανενός «φυσικοθεραπευτικού» προβλήματος.