Ενδομητρίωση και πυελικό έδαφος

Η ενδομητρίωση, που επηρεάζει γυναίκες νέας, αναπαραγωγικής ηλικίας, είναι μία καλοήθης πάθηση, κατά την οποία αναπτύσσεται ενδομητρικός ιστός εκτός μήτρας, στο ενδομήτριο, τον βλεννογόνο χιτώνα της μήτρας.

Η ενδομητρίωση, εκτός από τα συμπτώματα που προκαλεί στην αναπαραγωγική διαδικασία, μπορεί να επηρεάσει το μυϊκό σύστημα του πυελικού εδάφους, με πολλούς, διαφορετικούς τρόπους.

Μία από τις επιπτώσεις της ενδομητρίωσης είναι η δημιουργία φλεγμονής, και ο σχηματισμός ουλώδους ιστού και συμφύσεων μέσα στην κοιλιακή και πυελική κοιλότητα, συνθέτοντας ένα «ανθυγιεινό» περιβάλλον μέσα σε αυτήν, με δυσχέρεια της κυκλοφορίας του αίματος, σφιχτούς μύες, δυσλειτουργία του συνδετικού ιστού και πόνο.

Η λαπαροσκόπηση, ως μέσω διάγνωσης ή και αφαίρεσης προσβεβλημένου ιστού, μπορεί να δημουργήσει πρόσθετο τραύμα στην κοιλιά, το οποίο με τη σειρά του, μπορεί να οδηγήσει σε έντονο πόνο, στην περιοχή. Οι κοιλιακοί μύες, για παράδειγμα, συνδέονται στενά με τους μύες του πυελικού εδάφους. Πιθανός τραυματισμός ή ερεθισμός των μυών της κοιλιάς, ως αποτέλεσμα χειρουργικής επέμβασης, μπορεί να πυροδοτήσει πόνο και στους μύες του πυελικού εδάφους. Με τον τρόπο αυτό, δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος πόνου και μυϊκής έντασης, μυϊκής έντασης και πόνου. Ως αποτέλεσμα, η ασθενής, εκτός από τα ίδια τα συμπτώματα της ενδομητρίωσης, ενδέχεται να έχει να αντιμετωπίσει και τις δευτερογενείς επιπτώσεις της, δυσλειτουργίες του πυελικού εδάφους. Στην πραγματικότητα μάλιστα, η πλειονότητα των περιπτώσεων πόνου στην ενδομητρίωση, αποδίδονται στις δευτερογενείς επιπτώσεις.

Στο Φ/Θ ΠΡΑΞΙΣ, μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα συμπτώματα που σχετίζονται με την ενδομητρίωση και τις επιπτώσεις της, τόσο τα πρωτογενή όσο και τα δευτερογενή συμπτώματα του πυελικού εδάφους. Μπορούμε να σας βοηθήσουμε να διαχειριστείτε τις επώδυνες κράμπες της εμμήνου ρύσης, τη δυσπαρευνία και την κοιλιακή δυσφορία, αντιμετωπίζοντας τη δυσλειτουργία του συνδετικού ιστού, να βοηθήσουμε στη σωστή κινητικότητα των εσωτερικών οργάνων, όπως της μήτρας, του παχέως και λεπτού εντέρου, να διορθώσουμε τη δυσλειτουργία της στάσης και της κίνησης, που διαταράσσονται εξαιτίας του πόνου και να σας εκπαιδεύσουμε στον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να «αναλάβετε» τον ίδιο σας τον εαυτό και τα συμπτώματα που σας ταλαιπωρούν.

Είναι σημαντικό να μη σταματήσετε να παρακολουθείτε την εξέλιξη της πάθησης με τον επιβλέποντα γιατρό σας, διότι η ενδομητρίωση δεν απομακρύνεται με φυσικοθεραπευτική προσέγγιση. Ωστόσο, προσεγγίζει και διαχειρίζεται τα συμπτώματα αυτά που μπορούν να δυσχεράνουν τον πόνο κα να επηρεάσουν την ποιότητα της ζωής σας.