Εγκυμοσύνη/Τοκετός

Για την αποκατάσταση της φυσιολογικής λειτουργίας της πυέλου οι γυναίκες χρειάζεται να εκπαιδευτούν σε απλές ασκήσεις που θα δυναμώσουν τους μύες του πυελικού εδάφους γνωστές και ως ασκήσεις Kegel’s. Εάν οι μύες αυτοί γυμναστούν και δυναμώσουν και πάλι, τότε θα γίνουν υγιείς και θα είναι σε θέση να έχουν εγκράτεια και να στηρίζουν καλά την ουροδόχο κύστη, τη μήτρα, καθώς και την τελική μοίρα του εντέρου.

Βασικές ασκήσεις για την Ενδυνάμωση των Μυών του Πυελικού Εδάφους - Ασκήσεις Kegel’s

(Ασκήσεις Kegel’s - Pelvic Floor Muscle Training)

Στο φυσικοθεραπευτήριο θα σας μάθουμε να εκτελείτε μόνες σας τρία απλά βήματα που θα σας βοηθήσουν να ανακαλύψετε το Πυελικό Έδαφος, να συνειδητοποιήσετε που βρίσκεται στο σώμα σας και τέλος να εκτελέσετε σωστά την σύσπασή του ώστε να αρχίσετε να το δυναμώνετε.

Οι ασκήσεις Kegel’s είναι απλές και παίρνουν ελάχιστο χρόνο μέσα στην ημέρα αλλά τα θετικά αποτελέσματα εξαρτώνται από τη συνέπεια που θα έχετε στα «ραντεβού με τον εαυτό σας», στη δέσμευση δηλαδή ότι θα επαναλαμβάνετε τις ασκήσεις στο σπίτι.

Στη «Φυσικοθεραπευτική ΠΡΑΞΙΣ» θα σας εκπαιδεύσουμε στον τρόπο με τον οποίο θα εκτελείτε τις ασκήσεις Πυελικού Εδάφους Kegel’s, σωστά και σταδιακά ώστε να δημιουργηθεί ένα ατομικό προοδευτικό πρόγραμμα άσκησης το οποίο θα «πάρετε» σπίτι για να το κάνετε και μόνες.

Σύμφωνα με τις διεθνείς κατευθυντήριες οδηγίες το πρόγραμμα για να έχει αποτέλεσμα θα πρέπει να διαρκέσει 3 μήνες και να παρακολουθείται από το φυσικοθεραπευτή έως και 6 μήνες. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα ο ασθενής θα χρειαστεί να δει τον φυσικοθεραπευτή/τρια περίπου για 8 - 14 συνεδρίες (ανάλογα πάντα με το είδος του περιστατικού).

Σε περίπτωση που κάποιος ενταχθεί σε ένα ομαδικό πρόγραμμα Επανεκπαίδευσης / Ενδυνάμωσης των Μυών του Πυελικού Εδάφους με ασκήσεις Kegel’s είναι απαραίτητο να προηγηθούν 1- 3 ατομικές συνεδρίες, έτσι ώστε να έχει «βρει» το πυελικό του έδαφος και να έχει εκπαιδευθεί στη σωστή σύσπασή του.

Πρέπει να καταστεί σαφές ότι, η λάθος σύσπαση όχι μόνο δεν θα έχει τα αποτελέσματα που θέλουμε αλλά μπορεί και να αυξήσει τα συμπτώματα. Με την εκτέλεση της λάθος κίνησης δημιουργείται αύξηση της ενδοκοιλιακής πίεσης, η οποία πιέζει το πυελικό έδαφος προς τα κάτω με αποτέλεσμα την περαιτέρω χαλάρωσή του.

Ανακαλύψτε το Πυελικό σας Έδαφος  και τις ασκήσεις Kegel’s σε 3 βήματα:

1ο βήμα: Φανταστείτε ότι θέλετε να ουρήσετε αλλά προσπαθείτε να κρατηθείτε για κάποιο χρονικό διάστημα. Αν μιμηθείτε το «σφίξιμο» αυτό, χωρίς όμως να έχετε την ανάγκη να τρέξετε στο αποχωρητήριο, τότε ουσιαστικά εξασκείτε τους μύες του ΠΕ που ελέγχουν και συγκρατούν την ουροδόχο κύστη.

2ο βήμα: Το ίδιο ισχύει και για την αφόδευση. Μια εικονική κατάσταση ανάγκης όπου πρέπει να αναστείλετε το αίσθημα της επείγουσας αφόδευσης, βοηθά να καταλάβετε ότι οι μύες του Πυελικού Εδάφους που πρέπει να συσπαστούν, είναι αυτοί γύρω από τον πρωκτό.

3ο βήμα: Συνδυάστε τις δύο προηγούμενες ασκήσεις. Προσπαθήστε, δηλαδή, να πετύχετε σύσπαση τόσο των μυών γύρω από την ουρήθρα, όσο και αυτών γύρω από τον πρωκτό. Με αυτό τον τρόπο θα αισθανθείτε όλους τους μύες του ΠΕ.

praxis-logo-bot

Πευκών 1 & Καποδιστρίου, Τ.Κ. 14235 - Φιλοθέη | χάρτης
Tηλ.: 210 2773686 - 210 2794611
Φαξ: 210 2773686
info@ptpraxis.gr

“Επιστημονική Φροντίδα - Ανθρώπινο Ενδιαφέρον”