Αδύναμο Πυελικό Έδαφος Και Μαραθώνιος

Το καθημερινό περπάτημα συμβάλλει στη μακροζωία

Γνωρίζατε ότι σχεδόν κάθε σωματική δραστηριότητα ή άσκηση μπορεί να επιδράσει στο πυελικό έδαφος; Ξέρετε ότι ο ιδανικός επαγγελματίας υγείας που μπορεί να αναγνωρίσει ποιοι άνθρωποι βρίσκονται σε κίνδυνο να αναπτύξουν προβλήματα στο πυελικό τους έδαφος είναι ο ειδικός φυσικοθεραπευτής δυσλειτουργιών πυελικού εδάφους; Αυτός είναι και ο κατάλληλος άνθρωπος για να σχεδιάσει ένα πρόγραμμα θεραπευτικής άσκησης που θα ταιριάζει ιδανικά στις ανάγκες του κάθε ανθρώπου χωριστά, διότι οι εξατομικευμένες ανάγκες του καθενός από εμάς, απαιτούν και σχεδιασμό εξατομικευμένων ασκήσεων.

pelvic2α

Οι ασκήσεις που ασκούν εσωτερική πίεση προς το κάτω μέρος του κορμού, εσωτερικά της λεκάνης  ή που πιέζουν το πυελικό έδαφος, είναι αυτές που μπορεί και να το κάνουν να δυσλειτουργεί. Οι ασκήσεις που ασκούν τέτοιο είδος πίεσης και θεωρούνται ακατάλληλες για τους ανθρώπους που βρίσκονται σε κίνδυνο να αναπτύξουν προβλήματα στο πυελικό τους έδαφος ή που έχουν διαπιστωθεί με αδύναμο πυελικό έδαφος, περιλαμβάνουν:

  • Τρέξιμο (ακόμη και κατέβασμα σκάλας τρέχοντας)
  • Πηδήματα ή και μικρότερα πηδηματάκια (π.χ. στο μποξ)
  • Σχοινάκι
  • Προπόνηση σε σάκο του μποξ
  • Ασκήσεις υψηλής έντασης (HIIT)
  • Ασκησιολόγιο αθλημάτων

Ωστόσο, ακόμη και οι ασκήσεις χαμηλής έντασης είναι σημαντικό να διενεργούνται σε κατάλληλη στάση και πάντα με έλεγχο, διότι ακόμη και η διενέργεια ασκήσεων χαμηλής έντασης μπορεί να αποδειχτούν επιβλαβείς για το πυελικό μας έδαφος, εάν δεν εκτελούνται προσεκτικά.

pelvic1

Στον Μαραθώνιο η ένταση που ασκείται στο σώμα είναι εξαιρετικά μεγάλη και οι μυϊκές βλάβες αναπόφευκτες. Το πυελικό έδαφος δέχεται συνεχώς πιέσεις και μάλιστα για πολλά χιλιόμετρα, όταν το σώμα αδυνατεί να διατηρεί τον απόλυτο έλεγχο.

pelvic5

Οι κατάλληλες αερόβιες ασκήσεις για όσους βρίσκονται σε κίνδυνο να αναπτύξουν αδύναμο πυελικό έδαφος ή έχουν διαγνωστεί με τέτοιο, είναι:

  • Το περπάτημα
  • Το κολύμπι
  • Το στατικό ποδήλατο
  • Η διαλλειματική προπόνηση με χαμηλή αντίσταση
  • Η χαμηλής έντασης αερόβια άσκηση στο νερό
  • Το περπάτημα στο νερό
  • Τα ομαδικά μαθήματα χαμηλής έντασης

Αντιθέτως, οι καρδιαγγειακές ασκήσεις που υπερφορτώνουν το πυελικό έδαφος και κρίνονται ακατάλληλες είναι:

  • Το τρέξιμο
  • Τα άλματα
  • Τα πηδήματα
  • Το μποξ

pelvic4

Ωστόσο, το Πυελικό Έδαφος δυναμώνει με το κατάλληλο θεραπευτικό ασκησιολόγιο. Οι άνθρωποι που έχουν αδύναμο Πυελικό Έδαφος με το πρόγραμμα ενδυνάμωσης Πυελικού Εδάφους από ειδικό Φυσικοθεραπευτή Πυελικού Εδάφους, θα μπορέσει να επιστρέψει στο άθλημα που αγαπά με ασφάλεια, όταν πλέον το Πυελικό του Έδαφος θα είναι δυνατό και θα υποστηρίζει τέτοιου είδους άσκηση.

Πηγή: http://www.pelvicfloorfirst.org.au/

Αγγλικό site: http://www.pelvicfloorfirst.org.au/pages/modifying-exercise-programs-draft-for-consumer-testing.html

http://www.pelvicfloorfirst.org.au/pages/what-are-pelvic-floor-safe-exercises.html

line sep

Ετικέτες: ΠΕ και Ακράτεια ούρων, Πυελικό έδαφος, Άσκηση, Pelvic Floor Act, Περπάτημα, Πρόγραμμα εξάσκησης, τρέξιμο

Η ενδυνάμωση του πυελικού εδάφους και του κορμού μου, ύστερα από έναν εργώδη τοκετό, έδωσαν την πρότερη ευεξία μου. --- ---
Ευχαριστώ πολύ για όλη την βοήθεια που έλαβα. Συνιστώ ανεπιφύλακτα το φυσιοθεραπευτήριο ΠΡΑΞΙΣ! --- ---
Πολύ θετικά, με βοήθησε πολύ! --- ---
Έχετε την απεριόριστη εκτίμησή μου, για το πολύ σημαντικό και ολοκληρωμένο έργο σας. --- ---
Είστε όλες υπέροχες! --- ---
Άψογη αντιμετώπιση · Άψογο περιβάλλον. --- ---
Οι πολλές ώρες καθιστικής δουλειάς μου δημιούργησαν πρόβλημα. Το ΠΡΑΞΙΣ μου το έλυσε και το ευγνωμονώ! --- ---
Μετά την γέννα το σώμα μου ήθελε βοήθεια, ευτυχώς το ΠΡΑΞΙΣ είχε το πρόγραμμα ασκήσεων που χρειαζόμουν ;-) --- ---
Η ανακούφιση ήρθε από την ομάδα του ΠΡΑΞΙΣ. Σας ευχαριστώ για όσα κάνατε, για τις γνώσεις αλλά και τον φιλικό σας τρόπο. --- ---
Φιλικό και ευχάριστο κλίμα. Εκδήλωση ενδιαφέροντος. Στόχευση. Δημιουργία εμπιστοσύνης. --- ---
Άψογη εξυπηρέτηση, με απόλυτη κατανόηση και ευγένεια προς τον ασθενή! --- ---