Επιστροφή στην άθληση μετά την εγκυμοσύνη

Η εγκυμοσύνη αποτελεί μία περίοδο προσμονής και χαράς, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι είναι ίσως η μεγαλύτερη σωματική και ψυχική πρόκληση για τη ζωή μίας γυναίκας, ένας από τους μεγαλύτερους «αγώνες» αντοχής, διάρκειας 9+ μηνών, αφού οι αλλαγές και οι ανάγκες δεν τελειώνουν στον τοκετό.

Διαβάστε Περισσότερα

15 Σεπτεμβρίου: Ευρωπαϊκή ημέρα κατά του καρκίνου του προστάτη.

Πολλές φορές αναρωτιόμαστε γιατί είναι χρήσιμες αυτές οι ημέρες και πώς συμβάλλουν στην υγεία των ανθρώπων, όταν είναι αφιερωμένες σε θέματα υγείας. Ωστόσο, οι άνθρωποι που έχουν νοσήσει από οποιαδήποτε ασθένεια που τους προκάλεσε πόνο, δυσλειτουργία, μερική, πρόσκαιρη ή ολική αναπηρία, είτε την ξεπέρασαν είτε παλεύουν ακόμη με αυτήν, θα ήθελαν να το είχαν προλάβει.

Διαβάστε Περισσότερα

Διάσταση ορθού κοιλιακού στην εγκυμοσύνη: κλείνοντας το «κενό»

Ο κοιλιακός μυς που ξεκινά από το κέντρο του στέρνου και προχωρά κάθετα προς τη λεκάνη, μπορεί για διάφορους λόγους, ενδογενείς και εξωγενείς, όπως κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ή η λανθασμένη εκτέλεση της άσκησης των κοιλιακών, να τεντωθεί υπερβολικά και να απομακρυνθούν τα δύο του τμήματα προς τα πλάγια.

Διαβάστε Περισσότερα

Τεντονοπάθεια, τενόντωση ή τενοντίτιδα

Προβλήματα με τους τένοντες με διαφορετική αντιμετώπιση

Οι επιστήμονες που ασχολούνται με τη μυοσκελετική υγεία, χρησιμοποιούν συχνά διάφορους όρους για να περιγράψουν παθήσεις και τραυματισμούς που σχετίζονται με τους τένοντες, σε κάθε περιοχή του σώματος και αν εντοπίζονται.

Διαβάστε Περισσότερα

Μαίες + Φυσικοθεραπευτές = Συμμαχία

Για την πρόληψη δυσλειτουργιών ΠΕ μετά την εγκυμοσύνη και τον τοκετό

Οι περισσότερες γυναίκες που αναπτύσσουν προβλήματα δυσλειτουργίας ΠΕ, με πιο γνωστό σύμπτωμα την ακράτεια ούρων, έπειτα από τον τοκετό, δεν αναζητούν βοήθεια από επαγγελματία της υγείας, γιατί ντρέπονται να μιλήσουν για αυτό (*).

Διαβάστε Περισσότερα

Πόνος στο γόνατο;

Η σωστή διάγνωση οδηγεί στην κατάλληλη θεραπεία

Ο επιγονατιδομηριαίος πόνος εντοπίζεται στο μπροστινό μέρος του γονάτου ή πίσω ή γύρω από την επιγονατίδα. Εμφανίζεται κατά προτίμηση σε αθλητές, σε δυναμικούς (αθλητικούς) εφήβους, σε ενήλικες στην τρίτη ηλικία και σε ανθρώπους που εκτελούν σωματική εργασία.

Διαβάστε Περισσότερα

Πότε είμαστε έτοιμες για γυμναστική μετά τον τοκετό;

Ο γυμναστής μας (πρέπει να) γνωρίζει!

Είναι τόσα πολλά τα προγράμματα που απευθύνονται σε νέες μαμάδες από Yoga και Pilates, μέχρι τρέξιμο και βάρη. Ωστόσο πότε είναι «ασφαλές» να ξεκινήσετε ένα πρόγραμμα γυμναστικής μετά την εγκυμοσύνη; Μπορεί η ψυχή σας να αποζητά τη φυσική δραστηριότητα, ωστόσο πόσο έτοιμα είναι τα σώματα σας για να την υποστηρίξουν και πότε;

Διαβάστε Περισσότερα

Ενδομητρίωση και πυελικό έδαφος

Η ενδομητρίωση, που επηρεάζει γυναίκες νέας, αναπαραγωγικής ηλικίας, είναι μία καλοήθης πάθηση, κατά την οποία αναπτύσσεται ενδομητρικός ιστός εκτός μήτρας, στο ενδομήτριο, τον βλεννογόνο χιτώνα της μήτρας.

Διαβάστε Περισσότερα

Μία αθλητική τριάδα που βάζει σε κίνδυνο νεαρές αθλήτριες

Το Female Athlete Triad ή η τριάδα των αθλητριών, δεν αποτελεί μία τριαδική επιτυχία, αλλά το ακριβώς αντίθετο. Μία τριάδα δυσλειτουργιών, η οποία υποδεικνύει ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας, που οφείλουμε να προλάβουμε ή να παρέμβουμε πρώιμα για να το αντιμετωπίσουμε, πριν αποδειχτεί εξαιρετικά επικίνδυνο για την υγιή ανάπτυξη των αθλητριών αλλά ακόμη και για την ίδια τη ζωή τους, με σοβαρές μη αναστρέψιμες συνέπειες.

Διαβάστε Περισσότερα

Πόνος στην κλειτορίδα

Ο πόνος στην κλειτορίδα είναι μία εξαιρετικά ενοχλητική, επώδυνη κατάσταση, δύσκολο να περιγραφεί και ακόμη πιο δύσκολο να εντοπιστεί η αιτία που την προκαλεί. Πολλές φορές περιγράφεται σαν κάψιμο, άλλες σαν έντονος, κοφτός πόνος, άλλες σα γενικευμένη δυσφορία.

Διαβάστε Περισσότερα

Όταν οι οπίσθιοι μηριαίοι τραυματίζονται

Οπίσθιοι μηριαίοι είναι η ομάδα των μυών που βρίσκεται στην πίσω επιφάνεια του μηρού και αποτελείται από τον αποκαλούμενο δικέφαλο μηριαίο, τον ημιτενοντώδη και τον ημιυμενώδη μυ και όπως κάθε μυϊκή ομάδα στο σώμα μας, έτσι και αυτή, συμμετέχει σε μία σειρά κινήσεων, όπως στην κάμψη του γόνατος και στην έκταση του ισχίου.

Διαβάστε Περισσότερα

Τι είναι «φυσιολογικό» στην ούρηση;

Μιλάμε για δυσλειτουργία ούρησης ή ακράτεια ούρων ή επείγουσα ανάγκη για ούρα ή ακόμη και για έλλειψη ικανότητας πλήρους ούρησης, αλλά ίσως να μη γνωρίζουμε τι είναι φυσιολογικό για να είμαστε σε θέση να κρίνουμε τι είναι δυσλειτουργικό.

Διαβάστε Περισσότερα

Πόνος στην φτέρνα και πελματιαία απονευρωσίτιδα

Η πελματιαία απονευρωσίτιδα αποτελεί μία σχετική συχνή κατάσταση σε γυναίκες μέσης ηλικίας. Η εμμηνόπαυση, με τη μείωση των οιστρογόνων, παίζει σίγουρα καθοριστικό ρόλο για αυτό. Κατά την πελματιαία απονευρωσίτιδα, ο/η ασθενής βιώνει έντονο πόνο στην περιοχή της πτέρνας, κατά τη βάδιση, εξαιτίας φλεγμονής στο σημείο όπου εκφύεται η πελματιαία απονεύρωση.

Διαβάστε Περισσότερα

Φυσικοθεραπευτική διαχείριση της σεξουαλικής δυσλειτουργίας των ανδρών

Κάθε χρόνο, στις 15 Ιουνίου γιορτάζουμε την ημέρα γονιμότητας. Η γονιμότητα, όπως και η σεξουαλική δυσλειτουργία αφορούν εξίσου και τα δύο φύλα. Η σεξουαλική δυσλειτουργία προσδιορίζεται ως μία επιπλοκή που μπορεί να εμφανιστεί σε οποιαδήποτε φάση του κύκλου της σεξουαλικής λειτουργίας: στην επιθυμία, τη στύση, τον οργασμό και την εκσπερμάτιση.

Διαβάστε Περισσότερα

Υπερδραστήριοι μύες πυελικού εδάφους

Από τους «αδύναμους» στους «υπερδραστήριους» μύες του πυελικού εδάφους. Τι κάνουν και γιατί πρέπει να «χαλαρώσουν»

Υπερδραστήριοι είναι οι μύες που δυσκολεύονται να χαλαρώσουν, να «αφεθούν». Οι μύες αυτοί διατηρούν επίπεδα έντασης άνω του φυσιολογικού και διαχωρίζονται σε νευρογενούς ή μη-νευρογενούς αιτιολογίας.

Διαβάστε Περισσότερα

Σύνδρομο Λαγονοκνημιαίας Ταινίας

Όσοι γνωρίζετε το Σύνδρομο Λαγονοκνημιαίας Ταινίας (ΣΛΤ), πιθανότατα ανήκετε στην κατηγορία αυτών που έχουν διαγνωστεί με αυτό και ακόμη πιο πιθανόν, να ανήκετε στην κατηγορία των δρομέων, αφού το σύνδρομο επιδημιολογικά, αποτελεί την κύρια πηγή πόνου σε δρομείς (καταλαμβάνει έως και το 14% των περιπτώσεων τραυματισμών που σχετίζονται με το τρέξιμο).

Διαβάστε Περισσότερα

Υγεία του Άνδρα: Οι «ξεχασμένοι» μύες που πρέπει να γυμνάζετε

Γυμνάζετε όλους τους μύες σας; Μήπως υπάρχουν «σημαντικοί» μύες που αφήνετε εκτός; Η καθημερινή ρουτίνα ασκήσεων περιλαμβάνει δημοφιλείς μυϊκές ομάδες, όπως κοιλιακούς, δικέφαλους και τετρακέφαλους, οι οποίοι αν και είναι εξαιρετικά σημαντικοί για τη διατήρηση της υγείας και της δύναμης, υπάρχουν και άλλοι μύες που αποζητούν την προσοχή σας.

Διαβάστε Περισσότερα

Τι είναι ο Long Covid και πώς μπορεί να βοηθήσει η φυσικοθεραπεία;

Η πανδημία του κορωνοϊού συνοδεύεται από συμπτώματα που σύμφωνα με τους ειδικούς επιστήμονες, μπορεί να διαρκέσουν επί μακρόν, επιβαρύνοντας τον οργανισμό και δυσχεραίνοντας την καθημερινότητα των νοσούντων, που αδυνατούν να αναρρώσουν πλήρως. Τα χρόνια αυτά συμπτώματα-επιπτώσεις, με τον διεθνή όρο «σύνδρομο long COVID» ή «σύνδρομο παρατεταμένων συμπτωμάτων» μπορεί να διαρκέσουν εβδομάδες έως και μήνες από την αρχική ανάρρωση και περιλαμβάνουν:

Διαβάστε Περισσότερα

Πυελικός Πόνος: Πονάει η πύελος; Που είναι και πώς πονά;

Το Φυσικοθεραπευτήριο Φ/Θ ΠΡΑΞΙΣ και όλοι όσοι εργαζόμαστε σε αυτό, δε θα σταματήσουμε να αναφερόμαστε σε ένα «σύστημα μυών» που επηρεάζει δεκάδες λειτουργίες του γυναικείου και ανδρικού οργανισμού και ωστόσο αποτελεί «άγνωστο» πεδίο γνώσης και ανάλογης κινητοποίησης, το οποίο αν δεν προσεχθεί μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρό πόνο και δυσλειτουργίες.

Διαβάστε Περισσότερα

Γίνατε μαμά; Επιλέξτε ένα από τα προγράμματα Μ.Α.Μ.Α.

Οι αλλαγές που επιφέρει η εγκυμοσύνη στον οργανισμό  -το σώμα και τον ψυχισμό -της γυναίκας, είναι ορατές και μη ορατές, αλλά όλες τους αξιοσημείωτες. Η έλευση ενός παιδιού, η εγκυμοσύνη και ο τοκετός, προκαλούν ραγδαίες σωματικές αλλαγές από την ώρα της σύλληψης και έως τον τοκετό, ορμονικές διαφοροποιήσεις και συναισθηματικές μεταπτώσεις.

Διαβάστε Περισσότερα

Καθιστική εργασία - ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου για τη μυοσκελετική μας υγεία

Το σώμα μας είναι σχεδιασμένο για κίνηση. Η καθιστική εργασία το υποχρεώνει σε ακινησία, υπονομεύοντας την ασφάλεια και την υγεία του, οδηγώντας το στην ανάπτυξη σημαντικών μυοσκελετικών παθήσεων (MSDs) και άλλων προβλημάτων υγείας. Η τηλεργασία, που υιοθετήθηκε κατά την περίοδο της πανδημίας και τείνει να διατηρηθεί σε μεγάλο ποσοστό από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρίες διεθνώς, υπολογίζεται ότι θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία των εργαζομένων και θα συμβάλλει στην ανάπτυξη μυοσκελετικών παθήσεων ανάμεσα στους εργαζομένους.

Διαβάστε Περισσότερα

Έχω δυσκοιλιότητα. Που να πάω; Πώς να την αντιμετωπίσω; Η φυσικοθεραπεία βοηθά; Πώς και πότε;

Πολλά τα ερωτήματα για ένα βασανιστικό σύμπτωμα που ταλαιπωρεί περίπου το 16% των ενηλίκων στη χώρα μας (*), με προτίμηση στις γυναίκες (7 στα 10 περιστατικά είναι γυναίκες) και μεγαλύτερα ποσοστά εμφάνισης σε ηλικίες 45+.

Διαβάστε Περισσότερα

Ο κύκλος της περιόδου επηρεάζει τη σωματική σας άσκηση;

Γνωρίζουμε πως ο κύκλος της περιόδου της γυναίκας συνδέεται με σωματικές και ψυχικές διακυμάνσεις άτυπους «κύκλους» απαισιοδοξίας και αισιοδοξίας, διαισθητικότητας, επιφύλαξης, «ανοίγματος» και «κλεισίματος». Αυτό που ίσως να μην είναι τόσο διαδεδομένο ως γνώση είναι πώς ο κύκλος της γυναίκας επηρεάζει την επίδοση μας στην άσκηση, είτε ασκούμαστε για την καθημερινή μας υγεία και απόλαυση, είτε στα πλαίσια μιας αθλητικής δραστηριότητας ή και πρωταθλητισμού.

Διαβάστε Περισσότερα

Άψογη εξυπηρέτηση, με κατανόηση και ευγένεια προς τον ασθενή! --- ---
Άψογη αντιμετώπιση · Άψογο περιβάλλον. --- ---
Η ενδυνάμωση του πυελικού εδάφους και του κορμού μου, ύστερα από έναν εργώδη τοκετό, έδωσαν την πρότερη ευεξία μου. --- ---
Ευχαριστώ πολύ για όλη την βοήθεια που έλαβα. Συνιστώ ανεπιφύλακτα το φυσιοθεραπευτήριο ΠΡΑΞΙΣ! --- ---
Πολύ θετικά, με βοήθησε πολύ! --- ---
Έχετε την απεριόριστη εκτίμησή μου, για το πολύ σημαντικό και ολοκληρωμένο έργο σας. --- ---
Είστε όλες υπέροχες! --- ---
Οι πολλές ώρες καθιστικής δουλειάς μου δημιούργησαν πρόβλημα. Το ΠΡΑΞΙΣ μου το έλυσε και το ευγνωμονώ! --- ---
Μετά την γέννα το σώμα μου ήθελε βοήθεια, ευτυχώς το ΠΡΑΞΙΣ είχε το πρόγραμμα ασκήσεων που χρειαζόμουν ;-) --- ---
Η ανακούφιση ήρθε από την ομάδα του ΠΡΑΞΙΣ. Σας ευχαριστώ για όσα κάνατε, για τις γνώσεις αλλά και τον φιλικό σας τρόπο. --- ---
Φιλικό και ευχάριστο κλίμα. Εκδήλωση ενδιαφέροντος. Στόχευση. Δημιουργία εμπιστοσύνης. --- ---