ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ & ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Η ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΘΗΣΗ

Η έγκυος καλείται να προσαρμοστεί και να διανύσει μια περίοδο 9 μηνών, με πολλές φυσιολογικές σωματικές αλλαγές που αφορούν το καρδιοαγγειακό και αναπνευστικό της σύστημα, τον μεταβολισμό της, την θερμοκρασία της κλπ. Παράλληλα, η αύξηση βάρους της εγκύου σε συνδυασμό με τις ορμονικές και μυοσκελετικές αλλαγές, έχουν ως αποτέλεσμα την προσαρμογή του σώματος της σε μία νέα θέση. Αυτή η άγνωστη έως τώρα ‘’νέα στάση’’ μπορεί να είναι η αιτία για πόνους στην μέση, στην πλάτη και σε άλλα σημεία του σώματος, όχι μόνο κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης αλλά συχνά και μετά τον τοκετό.

Το πρόγραμμα Μ.Α.Μ.Α σας ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ:

  • για την προσαρμογή του σώματος σας στη ‘’νέα στάση’’.
  • για τα κατάλληλα προγράμματα θεραπευτικής άσκησης κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης και αμέσως μετά τον τοκετό, ανάλογα με το είδος του τοκετού (ομαδικά ή ατομικά).
  • για την πρόληψη και φροντίδα των αιμορροΐδων

και ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ:

  • τους πόνους της μέσης, της πλάτης και άλλων σημείων του σώματος
  • την ακράτεια και την αδυναμία του πυελικού εδάφους
  • την πρόληψη και αποκατάσταση του περινέου

Επίσης το πρόγραμμα Μ.Α.Μ.Α σας δίνει απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα όπως:

  • Είμαι στον 3ο μήνα και πονάει η μέση μου. Τι μπορώ να κάνω;
  • Είμαι στον 6ο μήνα και η πλάτη μου έχει γύρει προς τα εμπρός. Μπορώ να βοηθήσω το σώμα μου να μην αλλάξει στάση;
  • Ποια είναι τα ‘’ναι’’ και τα ‘’όχι’’ ενός θεραπευτικού προγράμματος άσκησης κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης ώστε να είναι ασφαλές τόσο για την μέλλουσα μητέρα όσο και για το μωρό;
  • Τελικά ναι ή όχι στους κοιλιακούς κατά την εγκυμοσύνη;
  • Ξέρω πως το περπάτημα κάνει καλό αλλά πόσο;
  • Γιατί οι ασκήσεις του πυελικού εδάφους (Kegel’s) είναι απαραίτητες;
  • Από τον τοκετό και μετά κάθε φορά που βήχω, γελάω ή φτερνίζομαι έχω μικρή απώλεια ούρων. Μπορώ να κάνω κάτι για να μην χειροτερεύσει;
  • Πότε μπορώ να αρχίσω ξανά άσκηση μετά τον τοκετό;